Tuesday, August 18, 2009

Tersenyum Aku...

Assalamualaikum dan Salam Kasih Sayang...

Hari ini aku tersenyum. Hari ini aku telah ketawa. Hari ini telah melakarkan saat kegembiraan dalam catatan hidupku. Sungguh kegembiraan yang aku rasakan pada hari ini bukan lah sesuatu yang dibuat-buat atau direka-reka. Sungguh kegembiraan bercampur dengan air mata mengalir telah hadir dengan tiba-tiba. Sungguh insan yang selama ini telah membuatkan hariku ceria bagai waktu dahulu telah menghubungi. Betapa bahagianya aku...

Mana mungkin tidak aku gembira? Sms yang ku hantar selama ini akhirnya mendapat balasan. Dia telah mengirimkan sms kepadaku hari ini meluahkan sesuatu. Meluahkan rasa yang sama seperti aku. Tetapi kemudiannya telah dengan bertubi-tubi dia tetap menuduh dan menyalahkan aku. Katanya akulah punca terjadinya perpisahan ini. Katanya kerana akulah dia melangkah pergi. Katanya aku penyebab segalanya.

Bermula dengan mesej rindu yang ku hantar padanya pada awal pagi. Aku minta agar dia tak pernah lupa untuk mengingati aku dan agar setiap nafas yang dihelanya hanya untuk aku. Sungguh aku rindu padanya yang dulu setiap hari aku jumpa dan kucup. Namun hingga hari ini hanya gambar-gambar dan kiriman-kiriman sms lalu yang menjadi peneman rinduku padanya. Sungguh pada malam tadinya aku rindu sangat-sangat pada dia. Percayalah sayang, rindu ini bukan mainan.

“B rindu kat ayang gak malam tadi. Tapi apa kan daya. B tak mampu menempuh semua ini. Mungkin suatu hari nanti ada jodoh kita kot. Semua orang dah tahu. So, kalau kita bersama semula pasti orang pandang serong.”
-18 Ogos, 12.16pm

Sungguh dia mengakui rindu teramat padaku. Sungguh benar selama ini kami saling merindu. Tetapi jelasnya tidak dia mampu menempuh semua ini. Memang benar tidak dia mampu, telah dia rosakkan segalanya. Telah dia punahkan kepercayaan yang telah aku berikan padanya. Telah dia pinta dan mohon agar aku membataskan pergaulanku. Sayang, dia yang telah menidakkan segalanya. Sayang dia yang telah menghancurkan segalanya. dan masih penuh ego dia sampaikan padaku dia tidak mampu.

Mungkin satu hari nanti ada jodoh untuk kita bersama katanya. Sayangku, tidakkah kau sedar lagi jodoh kita tetap kukuh. Tidak sekali pun jiwa ini tersasar. Tidak sekali pun hati ini lemah. Tidak sekali pun aku berhenti dari memanggil namamu sayang. Segalanya yang aku miliki adalah kepunyaanmu. Antara kita tiada batasan. Aku tahu kau masih menyayangi aku. Jodoh kita tetap ada. Untuk bertemu dengan jodohmu, kau harus pulang. Bukan bersama orang asing yang tidak pernah tahu dan tidak akan tahu apa itu KASIH, SAYANG dan CINTA.

Disini kita mulakan segalanya. Mengapa tidak kita teruskan jalan cerita cinta kita? Mengapa ada dia sebagai tembok batu penghalang? Mengapa jadikan dia sebagai alasan untuk kau melangkah pergi? Mengapa? Mengapa? Dan Mengapa? Apa istimewanya dia? Kenapa rela diri dizalimi hanya kerana butanya mata melihat poket tebal penuh berisi? Mengapa sanggup berkongsi kasih dengan orang kedua, ketiga, keempat, kelima atau berapa puluh lagi? Mengapa sanggup menutup mata bila kecurangan telah nampak di depan mata? Kenapa rela diri dianayai? Jawablah sayang… Carilah jawapan dalam diri sendiri. Kau tuan yang beraja dihati.

Sayangku, apapun yang terjadi antara kita… Semuanya adalah satu catatan luka insan bercinta. Belum terlewat untuk mengolek perahu mudik ke hulu. Sayangmu ini setia menunggu. Tidak akan sesekali aku biarkan kau derita. Sekali pun takkan ku biarkan kau bersedih. Cintaku ini tiada perkongsian. Cintaku ini mutlak untukmu. Hargailah kesetiaan ku ini. Hargailah kejujuran yang sedia ada. Semaikanlah kasih sayang kita. Selamanya kitakan bahagia.

B, terima kasih atas rindu yang bersarang di hati B. Terima kasih kerana mengingati ayang, insan yang B sayangi ini. Terima kasih atas kiriman sms penawar rindu. Terima kasih menjadikan hari ayang ceria. Terima kasih juga kerana tidak pernah lupa pada ayang. Terima kasih kerana membuatkan sayangmu ini tersenyum walau untuk seketika cuma. B, jika malam-malam nan syahdu B tiba-tiba teringat dan rindu pada buah hatimu ini, pandanglah pada bintang yang bertaburan di langit. Disana pasti akan B lihat wajah ayang. Jika terus-terusan B rindukan ayang, lihatlah gambar ayang yang B simpan. Jika masih rindu dan tidak tertahan, pulanglah ke rumah bertemu dengan ayang. Ayang setia menunggu B pulang.

B, rindu menguatkan lagi cinta kita… Rindu membuatkan kita dekat… Rindu membawa hatimu ke dalam hatiku… Pulanglah sayang… Pasti rindumu itu akan terubat nanti.

Ayang sayang B… Muahhh…