Friday, August 7, 2009

Memang Tuhan Sengaja...

Assalamualaikum dan Salam Kasih Sayang.

Hari ini ku berwajah duka lagi. Teman-teman langsung terus-terusan memberikan kata-kata semangat dan nasihat yang bisa mengentalkan jiwa. Bibir hanya mampu mengucapkan patah hati. Hati ini telah benar-benar terguris dengan pemergian dia yang dengan tega sengaja melangkah pergi meninggalkan diri ini. Namun dengan wajah duka ini juga aku tak pernah berhenti mengharap dia.

Aku tahu dia juga mengingati dan merindui aku. Tapi hatinya yang telah dibelenggu dengan rasa amarah apatah lagi hasutan dan dombaan yang membuatkan dia kering hati tidak berperasaan mendiamkan diri. Aku tahu dia mengingati aku. Apatah lagi dalam diam-diam mengenang diri ini. Tapi betapa ego kelakiannya itu masih mencengkam diri. Entahlah, sampai bila harus dia senyap seperti ini pun tidak aku tahu. Aku hanya menantinya datang bagai waktu-waktu dahulu.

Seorang teman cuba menceriakan aku. Katanya ini urusan Maha Pencipta. Sudah ditentukan ini qada’ dan qadar yang datang untuk insa biasa seperti aku. Aku hanya mampu mengangguk. Siapalah dia untuk membicarakan tentang cintaku. Siapa juga dia yang tahu tentang betapa luluhnya hati ini sejak tidak bersua muka dengan kekasih hati. Aku teramat-amat merinduinya. Tidak malu aku mengakui bahawa diri ini tempang tanpanya. Ya Allah… Jangan sengaja hati ini di duga…

Sebenarnya insan
Memang Allah sengaja....
memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik...

memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH…

memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK, KHAS UNTUK DIRI KITA…

memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang…

memang ALLAH sengaja…

Buat dia yang dengan sengaja telah meninggalkan aku. Aku harap dia kembali dan hadir lagi dalam hidup ini. Bagiku dialah yang amat bererti. Sungguh tidak jemu aku menunggu dan terus menunggu. Ini kerana aku adalah pencinta yang setia dan tidak mengenal erti jemu dan susah.

B, andai terbaca sekilas lalu pada coretan dari hati ayang ini, ayang minta B kembalilah semula kepada insan ini yang benar-benar menyintaimu. Yang sentiasa menyintai B tanpa syarat dan peraturan. Yang dulu telah B pujuk rayu untuk menerima diri B. Yang dengan ikhlas menerima cinta B ketika diri B kesunyian dan keseorangan. Yang telah menjadikan hidup B seindah pelangi pada hujan pagi. Yang telah merubah hidup B menjadi manusia sempurna. Pulanglah sayang. Tak henti ayang memanggil B pulang.

Ayang sayang B… Muahhh…