Wednesday, August 26, 2009

Semalam, Hari Ini dan Esok...

Assalamualaikum dan Salam Kasih Sayang..

Sudah agak lama aku tidak meluahkan hati blog kesayanganku ini. Rindu rasanya di hati ini. Serindu perasan yang memuncak pada dia. Rindu pada wajah dia yang telah melangkah pergi. Rindu menjadikan aku teman yang paling akrab kini. Biarlah aku berteman dengan rindu. Agar rajuk dan sendu di hati ini dapat perlahan-lahan hilang dan akhirnya kembali tenang.

Ibarat kata dia, pasti satu hari nanti ada jodoh antara kami. Aku tidak bosan menanti. Apatah lagi menghitung hari. Permainan yang telah dia ciptakan ini aku harap dapat ditamatkan segera. Apatah lagi kucar-kacir yang telah dia lakukan. Aku minta agar dapat dia pulihkan kembali. Aku tidak ingin bermusuh dengan sesiapa. Aku juga tidak ingin berdendam. Aku tahu dia menderita. Aku juga tahu dia tidak bahagia. Tetapi setinggi langit itulah ego lelakinya tak ingin tercabar. Biarlah aku menunggu dia. Biarlah aku menutup mulut untuk seketika. Aku terlalu banyak mengganggu hidupnya (Terima kasih kerana memberikan gelaran pengganggu kepada aku sayang)

Dan disini aku terus membuat catatan-catan luka. Jika tidak ingin sms ku di baca, renungilah kata-kata ku ini. Aku yakin sesungguhnya dia mengerti...

Semalam…
Kau di sisiku menemani
Saat suka dan duka
Tetapi hari ini…
Aku keseorangan lagi
Kesepian…
Namun esok…
Belum menjanjikan kepastian
Adakah kau dan aku bersama
Untuk selamanya

Semalam…
Aku ceritakan suka dan duka
Kaulah pendengar setia
Tetapi hari ini…
Akulah penglipur lara yang hidup
Namun esok…
Tatkala mentari terbit
Kau tiada kunjung tiba

Semalam…
Aku tersenyum
Tetapi hari ini…
Aku menangis tiada kau di sisi
Namun esok…
Aku terus berduka
Kerna kau tiada lagi di sisi

Semalam…
Aku bermimpi
Kau hadir dalam diri
Tetapi hari ini…
Yang pasti itu ilusi
Namun esok…
Kau bukan milik ku tetapi hanya mimpi

Semalam…
Yang indah sudah berlalu
Tetapi hari ini…
Yang nyata hanya tinggal kenangan
Namun esok…
Hanya sejarah yang tidak mengerti

Semalam…
Aku terjaga dari lamunan
Tetapi hari ini…
Aku cuma berangan-angan
Namun esok…
Satu kenyataan
Yang pasti tak siapa yang tahu segala ketentuan

Buat dia yang mengerti perasaan ini. Terima kasih kerana telah mengheret aku ke dalam permainan ciptaannya ini. Kebahagiaan tidak langsung singgah saat dia melangkah pergi. Derita, pertengkaran, kecurangan, ketamakan hawa nafsu menjadi mainan hidupnya sekarang. Biarlah perlahan-perlahan dia bermain di gigi air, tanpa sedar tsunami cinta bakal menenggelamkannya dan lemas dalam lautan ciptaan kekasih barunya.

B, ayang memilih untuk diam. Tetapi percayalah, hati, gelora perasaan dan suara rintihan ini tak pernah berhenti memanggilmu pulang. Selagi esok ada mentari, ayang percaya, pasti ada sinar bahagia buat kita. Cuma masa dan ketikanya, terlalu lambat untuk tiba.

Ayang sayang B... Sayang yang bukan mainan... Sayang yang bukan paksaan... Ayang sayang sangat-sangat pada B...Muahhh...