Sunday, August 2, 2009

Akulah Yang Teristimewa...

Assalamualaikum dan Salam Kasih Sayang…

Waktu terus berlalu. Berlalu dengan terlalu perlahan rasanya. Terus aku merasakan detik yang seakan merangkak itu berlalu pergi dan mengetawakan aku. Ya, waktu seakan-akan memerli diriku ini yang ditinggalkan kekasih hati. Dengan lantas aku tidak membiarkan diri ini ditertawakan apatah lagi dipermainkan. Aku mahu memiliki dirinya kembali dengan harapan kasih sayang yang telah bersebati dalam diri ini dapat ku curahkan dan aku terima dari seorang insan bergelar kekasih.

Menjadi diri sendiri aku terus-terusan menanti khabar, pertanyaan atau ulasannya melalui sms, panggilan telefon mahupun kehadirannya disisiku. Detik jam 5.30 petang yang dulu menjanjikan kebahagian pada cinta kami akan kah dapat berulang semula? Menanti kepada dia ibarat pungguk yang terlalu rindukan bulan. Betapa setia aku menanti disini dengan wajah yang seperti dahulu yang mengingatkan dia pada cinta semalam.

Kerinduan yang menerpa tetap membuai aku. Apatah lagi tangisan dan keluh-kesah. Tidak kering air mata ini meratapi kehilangan dan pemergiannya. Masih dalam kebingungan dan hilang arah aku memikirkan punca apatah lagi mencari kesalahan diri hingga dia melangkah pergi. Pasti iya memang benar aku bukan insan yang sempurna. Tetapi aku telah cuba dengan sedaya upaya menjadi diri sendiri dan tidak berpura-pura apatah lagi bermain sandiwara. Aku hadir kepadanya sebagai diri sendiri. Kalau ya aku berubah mungkin dia yang meminta perubahan itu. Aku membuatkannya senang dan mudah untuk memahami diri ini. Seharusnya karenahku tidak dipersoalkan kerana itulah aku yang dikenalinya sejak pertemuan pertama kami dahulu. Pertemuan pertama yang tidak pernah akan aku lupa sampai bila-bila.



“Yang lah insan istimewa dan merangkap yang terindah dalam hati B, I love you sayang. Muahhhh”.
-30 September


Mungkin dahulu akulah insan yang paling istimewa. Apatah lagi yang terindah dalam hidupnya. Bisa aku mengukir senyum pada wajah bulan. Apatah lagi melakar pelangi pada hujan pagi. Lantas keindahan dunia itu segalanya seolah-olah terletak pada diri ini yang menyayanginya dan mengasihinya tanpa kenal erti jemu. Tidak putus aku melahirkan rasa kasih dan menzikirkan kata sayang dibibir. Tanpa henti juga tangan ini terus membelainya sehingga dia keasyikan dan tidur dalam lena yang panjang. Menganyam kebahagiaan dan ketulusan hati. Mengalunkan lagu cinta antara aku dan dia, dalam hatinya dulu akulah juara. Dalam dirinya dulu akulah syurga dunia.

Namun saat ini tidak mampu aku membaca hatinya. Apatah lagi mengetuk pintu hatinya dengan panggilan sayang dan ingkapan mesra. Ini kerana segalanya tidak bersambut apatah lagi dihiraukan. Aku sendirian dalam melagukan suara hati yang sayu dan pilu ini. Apatah lagi mengalunkan senandung rindu yang aku cipta sendiri untuk memujuk diri. Aku sendirian, aku juga keseorangan.

Buat dia yang tetap aku cintainya. Andai terbaca lembaran patah hati ini, aku memintanya agar mengingati aku dan memikirkan sejenak hati yang rawan ini, yang dulunya pernah dia berjanji untuk memberikan kebahagiaan kepadaku sampai bila-bila. Menghadiahkan senyum dan ketawa, apatah lagi mengurniakan kasih sayang bersulam rindu cinta asmara. Aku masih menanti dan menagih janjinya dulu padaku.

B, ayang tak sanggup kita berjauhan begini. Apatah lagi tidak bertemu mata dan bersua muka. B, kembalilah dan sapukanlah air mata ini yang terlalu kerap jatuh ke pipi. B, nyanyikanlah lagu cinta kita agar ayang bisa tertidur lena diatas lenganmu itu. B, kembalikanlah kebahagiaan semalam. B, ketahuilah dengan jelas dan benar, sedikit pun ayang tidak pernah menyesal dalam mengenalimu dan menyayangimu. Rasa cinta ayang ini ikhlas dan penuh kasih sayang. Jangan dipersiakan cinta ayang ini B. Mohon B kembali disisi.

B, kembalilah… Ayang menantimu dengan sepenuh jiwa raga…