Thursday, August 20, 2009

Tabahnya Aku Menunggumu...

Assalamualaikum dan Salam Kasih Sayang...

Aku masih di sini.Masih tidak jemu-jemu menunggu dia kembali. Juga masih tidak jemu-jemu aku membaca sms-sms yang dihantarnya berulang kembali. Biarlah aku menghafal dan menghayati bait-bait yang telah dikirimnya. Biar aku mendalami apakah sebenarnya perasaannya padaku, dan apakah yang telah dilakukan. Takkan aku kambuskan walau sekali perasaan sayang ini padanya. Biarlah bercambah-bercambah dan terus bercambah.

Dalam linangan air mata, ditemani kesunyian yang tidak berpenghujung. Ku tuliskan bait-bait indah ini buatnya. Aku harapkan agar dia membaca madah ini dan mendalami maksud sebenar penantian dan kesabaran dalam menunggu kehadiran dia. Aku percaya dan yakin, sesungguhnya dia mengerti...



Ku Panggil Kau Pulang Sayang

Seketika itu hujan turun dikeheningan malam
Dalam lena ku terjaga kedinginan pada malam itu
Hujan yang turun seumpama tangisan yang berlinang membasahi pipiku
Tersentak dilubuk hatiku mengenang kekasihku
Kekasih yang kian berubah jauh dari sangkaanku

Betapa hati ini pedih kerana terluka dengan lafaz cinta nya dulu yang penuh kepura-puraan
Mudah kekasihku itu berubah arah berpaling dariku
Apakah khilaf yang ku lakukan sehingga diperbuat demikian
Sehingga sanggup hati ini dilukai oleh insan yang amat ku sayangi dan cintai

Ya Rabbi betapa lukanya kesakitan yang ku alami ini
Apakah salahku?
Mengapa kekasihku itu tidak seperti dahulu
Mengapa kau mengabaikan diriku ini
Mana letaknya janji yang pernah kau taburkan dulu padaku sewaktu kita bersama membina sebuah cinta sejati?
Mana letaknya janji sumpah setia yang kau angkatkan padaku sewaktu kita bersama melayari bahtera kebahagiaan?

Sayangku...
Semenjak kau berubah dunia ini kurasakan kelam
Tiada guna rasanya aku teruskan hidup tanpa mu kekasihku
Tiada lagi cahaya yang mampu menyinari hatiku selain kekasihku yang ku puja
Mengapa kau terus berubah dan tinggalkan aku sendirian?
Aku amat perlukan cinta dan kasihmu itu
Tiada cinta yang lain dapat kuterima selain cinta darimu kekasihku

Aku merayu padamu kekasihku janganlah kau menyusuk kelukaan ini
Aku tidak mampu kehilanganmu walau sesaat pun
Seandainya kau tahu aku terlalu mencintaimu sepenuh hatiku
Dan tiada siapa yang mampu mengganti tempatmu itu
Walaupun dirimu telah meninggalkan ku aku tetap berdoa pada yang Maha Kuasa
Agar suatu saat aku dan dirimu bersama semula
Membina sebuah cinta sejati yang kita janjikan dahulu

Dan tinggal sendirian aku disini menantimu
Aku pasti kekasihku itu akan pulang kepangkuanku
Walaupun telah kau taburkan luka pada hatiku ini sayang
Cinta ku tetap tidak akan berubah
Percayalah sayang.....Cintaku hanya untukmu sahaja
Kerana pernah kau berjanji akan mencintaiku untuk selamanya
Dan takkan melangkah pergi meninggalkan aku

Wahai kekasih, teman dan sahabat
Aku akan menunggu kepulanganmu itu
Aku pasti dan yakin kau tetap akan kembali
Aku sentiasa menanti kepulanganmu itu sehingga nafas terakhir

Pulanglah kekasihku
Betapa sepi dan sunyi hidup yang kulalui tanpa nafasmu disisiku
Betapa menderitanya hidup ini
Cukuplah penyeksaan yang telah ku lalui ini
Aku tetap tabah menunggu mu sayang

Andai B membaca coretan ini... Langkahkan lah kakimu ini ke sini... Menuju kepada sayangmu ini, kekasih yang selama ini B cintai...

Ayang sayang B sampai bila-bila... Muahhh...