Thursday, August 6, 2009

Siramilah Kasih Kita...

Assalamualaikum dan Salam Kasih Sayang

Puisi ini ku dedikasi buat dia yang sentiasa aku sayangi.
Dia yang sentiasa dalam hati ini
Aku tahu dia tahu siapa dia.
Aku yakin dia mengerti....



Siramilah Kasih Kita

Dahulunya bunga bunga cinta
Kian subur dan menyusuk harum
Tetapi kini perlahan-lahan ia mulai layu
Tidak disiram dan dibaja

Sejak kau melangkah pergi
Serinya kelopak cinta ini
Kian hilang, kian hampa, kian sepi, kian beku
Meninggalkan cintaku yang mendalam terhadapmu

Ku disini terdiam membisu
Ketika dirimu meninggalkan diriku
Ku disini bagai terhenti nafas seketika
Ketika cinta pergi menghilang
Tegarkah aku hidup tanpamu?
Tegarkah kau hidup tanpaku?

Setiap langkahmu, setiap saat, setiap waktu, setiap detik
Diriku selalu membayangkan dirimu
Lantas kembali teringat kisah-kisah cinta semalam
Terkenang kenangan terindah dahulu
Tapi kini kau telah pergi
Tapi kini ku sepi
Tapi kini ku keseorangan
Tanpa cintamu
Tanpa kasih sayangmu
Tanpa gurau sendamu itu

Rasa ini selamanya akan kekal dalam diri
Betapa aku amat mencintaimu
Betapa aku lagi amat merinduimu

Pintaku
Kau pulang menyirami kelopak cinta ini
Yang kian terkulai dan layu
Usah biarkan kasih sayang ini hilang
Ditelan waktu yang panjang

B, pulanglah… Tak jemu aku menantimu pulang
Ayang sayang B… Muahhh