Thursday, August 13, 2009

Angka 13...

Assalamualaikum dan Salam Kasih Sayang...

13 Ogos 2009. Detik yang menyaksikan sebulan telah dia pergi meninggalkan aku. Air mata yang telah mengalir masih berterusan mengalir. Detik yang dinanti belum kunjung tiba. Aku yakin dia mengingati detik ini sebulan yang lalu. Detik yang menjadi kali terakhir dia tinggalkan aku.

Suram mewarna hari. Tidak tahu dan barangkali sudah putus idea untuk mencurahkan apa yang terpendam di hati. Aku jadi benci pada angka 13. Aku jadi marah dan geram pada angka 13. Angka 13 tidak menjanjikan kebahagian. Malah dengan rakus meragut kebahagiaan itu. Angka 13 seolah-olah cemburu melihat kebahagiaan aku. aku marah pada angka 13. Aku tak mahu melihat angka 13 lagi.

Tapi siapa lah angka 13. Hanya sekadar hari yang telah memberikan catatan pilu. Yang telam memalitkan kisah duka dalam diari hidup. Jangan lah sesekali mempersalahkan angka 13. Angka 13 hanya hadir sebagai satu hari yang mencatatkan bahawa dia telah melangkah pergi meninggalkan aku.

Biar ku hamburkan perasaan ku pada bantal. Biar aku menangis malam ini. Biar aku menangis sepuasnya... Dan berharap agar dia mengerti. Apa sebenarnya yang bermain dalam fikiranku ini.

Buat angka 13. Cepat-cepatlah kau pergi. Tidak aku ingin menatap wajahmu lagi.
Buat yang tersayang. Cepat-cepatlah kembali. Aku ingin tetap menatap wajahmu kini.

Ayang sayang B... Muahhh...