Saturday, July 25, 2009

Kau Panggil Aku Sayang

Assalamualaikum dan Salam Kasih Sayang

Hari ini rindu menjengah lagi. Entah kenapa hari demi hari kerinduan ku padanya terus mengejar dan menghambat rasa. Apakah dia juga merasai apa yang aku rasa. Entahlah. Dia terlalu cepat melupakan. Apa lagi membuang jauh-jauh perasaannya pada diriku ini. Aku tak pasti adakah sebenarnya dia merupakan boneka atau patung bernyawa?? Atau Sang Pencinta yang benar-benar setia bagai waktu dulu. Entahlah, sesungguhnya aku benar-benar tandus dalam memahami jiwanya kini.

Selepas pertemuan pertama, kami sering berbalas sms dan berjumpa sekerap mungkin. Habis saja dari kelasnya pada pukul 5.30 petang dia pasti terpacul di depan pintu rumahku. Dan kami banyak menghabiskan masa bersama hingga akhirnya perjumpaan pertama itu menjadikan kami gopoh untuk mengikatnya sebagai ikatan kasih sayang. Detik itu siapalah yang tidak bahagia. Detik itu siapalah yang tidak mahu menolaknya. Lantas panggilan saya-awak telah bertukar kepada Abi-Ayang. Ya dialah Abi dan aku Ayang. Sehingga hari ini aku masih menanti panggilan itu terpacul dari mulutnya. Sabarlah menanti dan memujuk diri.

Siapalah aku untuk menolak cinta yang telah dihulurkan, setelah sekian tahun diri ini sepi dan sendiri melangkah ranjau dan gelombang kehidupan. Akhirnya muncul juga seseorang yang sangat bererti dan memahami. Aku masih kaget dan bingung kerana aku mempunyai banyak kekurangan. Dengan tubuh yang berisi, chubby, gemuk dan barangkali sesuai dipanggil gendut aku tak cocok berdampingan dengannya. Bukan macam pinang yang dibelah dua. Apatah lagi kulitku yang agak gelap berbanding dengan dia. Wajah tampan, kulit putih mulus bersih, berbadan atletis dan kekar arghhhh aku jauh ketinggalan. Ku suarakan hal itu kepadanya namun jawapan yang aku terima cukup menakinkan. Cinta boleh dipupuk, apatah lagi cintanya tidak memandang kepada rupa paras dan wang ringgit. Keluhuran dan kebaikan hatiku menjadi bonus untuk kita bersatu luahnya kepadaku sambil membelai pipiku. Bercanda bukan.

Dan sejak itu setiap malam tidurku sering terganggu dengan rayuannya. Aku dibelai dan dicumbu kayak seorang manusia agung dan hebat yang pernah dia jumpa. Hampir setiap malam dan setiap waktu terluang. Dan bila kami berjauhan, rasa rindu dalam dirinya makin menebal dan menggunung. Namun tetap diatasi dengan kiriman puluhan sms dan panggilan menyatakan rasa sayang, rindu dan kasih. Dan aku terus terpana dan lena dengan keasyikan yang diberikannya.

“Abi baru balik masjid ni. Yang sory ek sebab Abi ganggu tido yang malam tadi. Kalau X mesti X ngantuk. Abi Xleh tahan gak dengan yang. Senyum sikit sayang sikit. Muah..
-26 September...

Itu antara sms nya. Hebat bukan luahan kata dan romantisnya dia bila kami tak bersama. Sedangkan usia perkenalan baru masuk 5 hari. Sudah tewas aku dan lemas aku dalam hangatnya cinta yang diberi. Aku amat menyayangi dia. Dia hadir tika aku meminta dan merayu pada yang Maha Pencipta agar dikurniakan seseorang yang boleh menjadi teman, sahabat, kawan mesra dan peneman hidup. Dan Maha Pencipta telah menghantarkan seorang Malaikat Penjaga Syurga untuk menjaga dan menyinari apatah lagi merahmati syurga dunia ciptaanku ini. Dan dengan kasar dan tanpa belas kasihan juga akhirnya kini kasih sayangku padanya dirampas, diragut apatah lagi ditarik dengan serta merta. Sesungguhnya aku telah lemah pada ujian ini yang terjadi tanpa amaran.


Sayangku, percayalah seandainya kau tercipta untuk diriku ini. Akan sentiasa ku terima dirimu itu dalam hidupku. Akan sentiasa ku belai mu dengan rasa sayang dan cinta, agar kasih yang kubina dan kujaga rapi akan kekal buat selama-lamanya. Dan terus menjadi pintalan yang kukuh agar ia tidak terputus dan terlerai. Seandainya kau tercipta untuk diriku ini sayang. Akan ku kutip semua serpihan cintamu itu. Akan ku kutip kasih sayang mu padaku. Akan kukutip kemanisan rindu itu. Akan ku kutip kebahagiaan bersamamu semula. Supaya hatimu dan hatiku kembali menjadi satu. Bersamalah kita membina kebahagiaan yang kekal jitu dan kukuh seandainya kau tercipta untuk diriku ini. Sayangku percayalah. Dari jauh ku himpunkan selalu doa kepada Rabbul Izzati Tuhan Sekalian Alam agar kau disana kembali semula kepadaku bagai waktu dahulu.

Buat kau disana yang membaca coretan luka ini, kembalilah. Jiwa ini hampir luluh sejak kau tinggalkan aku…. Pulanglah sayang. Sesungguhnya tidak jemu aku merayu dan mengemis cintamu. B, ayang sayang sangat kat B. Muahhhh……