Thursday, July 30, 2009

Laguku Untukmu : Wali Band - Dik

Assalamualaikum dan Salam Kasih Sayang

Aku masih menunggu disini. Menunggu dan menanti dengan penuh harapan agar dia kembali ke sisi. Lenaku tetap terganggu dengan mimpi saat bersama. Apatah lagi sukar untuk aku melelapkan mata. Ku ingin setiap kali aku terjaga hakikat kesedihan ini berakhir dan dia muncul di depan mata atau di sebelahku sambil membelai pipiku. Ya itu lah yang selalu dilakukannya dulu. Juga aku akan menepuk-nepuk manja agar dia dapat tidur lena hingga ke pagi. Tapi aku sedar dan tahu. Detik itu entah bila akan berulang kembali. Hatinya masih belum terbuka untuk memanggil namaku. Juga dia belum bisa untuk merinduiku. Aku tahu dia tidak memperdulikan lagi insan yang pernah dia panggil sayang ini lagi.

Sepanjang perkenalan kami dan saat romantisnya percintaan yang kami sirami dan bajai dengan kasih sayang kami sering bertukar-tukar lagu romantis. Aku Yang Kau Panggil Sayang-Khairul Idlan, Taman Astakona-Slash, Tanpamu-Farawahida dan banyak lagi. Aku telah menghadiahkan dia lagu Wali Band-Dik yang mempunyai lirik dan alunan muzik yang tersendiri. Ya katanya dia pasti akan terpesona dengan petikan gitar atau petikan piano pada sesebuah lagu. Romantis katanya. Aku hanya mengangguk dan memandangnya dengan penuh kasih sayang.

Pun begitu aku mengakui saat percintaan kami amat manis dan terlalu syahdu untuk dikenang. Pada waktu itu akulah insan yang dipuja setiap masa. Saat perpisahan melanda untuk dia pergi jauh dariku seketika pun akan dia hubungi aku setiap masa. Dengan sikapku yang agak risau dan takut terjadi bencana atau sesuatu yang buruk pada buah hatiku waktu itu. Memang aku selalu khuatir kerana aku tak mahu kehilangannya, apatah lagi membiarkan dia melangkah pergi. aku tidak mahu.

Namun kini segalanya yang aku takuti dahulu telah berada di depan aku. Suratan takdir atau kebetulan? Siapa yang menjauhi siapa? Siapa yang meninggalkan siapa? Siapa yang tidak setia? Siapa yang dengan angkuh tidak bertanya khabar berita? dan siapa pula yang membiarkan siapa menangis? Jawablah pertanyaan ini. Jawablah sambil mencari tafsiran dalam diri. Aku dan dia perlu saling memikir. Apa lagi menyelam dalam-dalam ke lubuk hati masing-masing. Perlu, ya memang perlu kita lakukan itu semua.

Buat dia yang aku sayangi sampai ke hari ini. Dengar dan hayatilah lagu ini. Fahamilah lirik lagu yang pernah ku berikan padamu dulu. Membiarkan kau rapuh pun aku tak ingin, apatah lagi membiarkan kau pergi sayang. Aku pohon agar kembali lah B. Ayang menunggu dengan kasih sayang seperti dahulu. Berjanjilah untuk terus pertahankan rasa sayang itu. Berjanjilah untuk tidak memisahkan cinta kita. Berjanjilah untuk memberikan kebahagiaan yang abadi agar kisah ini menjadi cinta terakhir untuk kita. Ayang sayang B. Muahhhh...

http://www.youtube.com/watch?v=rtt9vWueFpc


Wali Band - Dik


Dik, aku pinta kau akan s’lalu setia
Dik, aku mohon kau s’lalu menemani
Saat ku tengah terluka
Kala ku tengah gundah

Reff:
Ku akan menjagamu
Di bangun dan tidurmu
Di semua mimpi dan nyatamu
Ku akan menjagamu
Tuk hidup dan matiku
Tak ingin, tak ingin kau rapuh

Dik, jangan engkau pergi tinggalkan aku oh…
Dik, ingin aku cinta dan cinta s’lalu
Saat kau tengah terluka
Kala kau tengah gundah

Back to Reff:

Kau akan menjagaku
Di bangun dan tidurku
Di semua mimpi dan nyataku
Kau akan menjagaku
Tuk hidup dan matiku
Tak ingin, tak ingin kau rapuh

Back to Reff: