Tuesday, July 28, 2009

KELUHAN PENUH HARAPAN

Assalamualaikum dan Salam Kasih Sayang

Puisi ini aku dedikasikan buat dia yang pernah menyayangi.
Buat dia yang pernah memetik bulan untukku.
Apatah lagi dia yang pernah menghadiahkan aku sebutir bintang.
Aku harap dia mengerti rasa hati ini.



KELUHAN PENUH HARAPAN

Sayang ku…
Sewaktu kau duduk bersendirian
Adakah engkau mendengar suaraku ini?
Adakah engkau mendengar keluhan hati ku ini?
Adakah engkau mendengar jeritan jiwaku ini?

Sedangkan engkau benar-benar telah menjauhkan diri dariku
Jauh ke dalam lubuk hati seorang insan asing
Pun aku tidak tahu adakah cintamu itu telah hilang untukku?
Dan lantas kau beri pada yang lain

Sayang ku…
Apa yang harus ku katakan pada mu?
Ketika engkau tiada disisi ku
Seribu kerinduan telah membakar diri ini
Seribu persoalan telah melanda diri ini
Seribu kenangan menerpa diri ini
Percayalah
Siapalah aku tanpa cintamu

Sayang ku…
Tahukah engkau…
Betapa diriku ini
Sentiasa gelisah menanti kepulangan mu
Betapa mataku ini
Sentiasa terbayang senyuman manismu
Betapa hatiku ini
Telah merasa kekosongan tanpa kehadiran mu
Betapa jiwaku ini
Merayu mengharap kepulangan mu
Dan tanpa jemu aku terus-terusan mendakap
Semua kenangan milik kita
Yang telah kau tinggalkan padaku

Sayang ku…
Kembalilah kepada ku
Seperti waktu dahulu
Agar bisa aku bernafas dengan tenang dan aman
Denganmu yang sentiasa menemani siang dan malamku

B, kembalilah
Ayang amat-amat merinduimu…