Sunday, July 26, 2009

Hari Ahad Semalam

Assalamualaikum dan Salam Kasih Sayang

Hari Ahad sebegini aku duduk keseorangan lagi. Dikatil hospital bertemankan laptop, telefon dan baju si dia yang aku simpan dibawah bantal. Aku merasa sungguh lemah dan berada dalam kerinduan yang teramat sangat pada dia. Namun dia tetap tak kunjung tiba. Aku tahu dia sedang berhibur dan bersenda gurau dengan teman barunya. Lantas kerana itu dengan mudah aku dilupakan dan ditinggalkan sebegitu saja.

Siapalah aku untuk tidak menangis lagi? Air mata mengalir deras bila aku keseorangan dan kesepian. Selalunya hari Ahad begini kami akan memulakan pagi dengan sarapan di tempat pilihan kami. Mana lagi kalau bukan Chong Kok Kopitiam. Dia akan memesan air kopi susu kegemaran nya yang kaw dan makan kueytiaw atau mee bersama telur goreng. Hehehe... Ya dia amat menggemari telur goreng. Sehingga aku sering memarahinya dan menghadkan jumlah pengambilan telur dalam seminggu. Betapa cerewetnya aku. Aku akui memang ya. Aku cuma mahu orang tersayang berada dalam keadaan sihat sejahtera. Tak salah bukan???

Sihat atau tidak dia itu aku tak pasti. Yang penting aku terlantar begini. dan bila malam tidurku terganggu dek bayangan dia dan meracau memanggil nama dia. Keluargaku menasihatiku agar tidak terlalu stress dan tertekan. Tapi mereka tidak tahu apa yang terjadi sebenarnya. Biarlah aku dan dia saja yang tahu apa yang terjadi.

Mengapa bencinya dia kepada ku atau jijiknya dia kepadaku pun aku tidak tahu. Yang pasti untuk bersms atau bercakap denganku pun dia tidak mahu. Apatah lagi untuk berjumpa dan bersua muka. Panggilan sayang pun dah lama tidak kudengar. Ya sejak dia tinggalkan aku dan bersama teman baru yang telah dengan mudah “membeli” cinta dan jiwanya itu.

Siapalah aku yang mampu menjaja cinta dengan wang ringgit?? Aku tak punya apa2. Jujur ku akui sejak kali pertama pertemuan pun dia menerima aku yang tidak punya apa2. Apatah lagi untuk melimpahkannya dengan wang ringgit yang sememangnya itu aku tidak mampu. Aku bukan Shah Jahan yang mampu membina Taj Mahal untuk Mumtaz nya. Apatah lagi Rama yang mampu memberikan selautan emas kepada Sita. Aku daif, aku kosong dan tak punya apa2. Pun dulu dia menerima diriku ini yang tidak punya apa2. Tapi aku punya cinta yang luhur dan setia dalam diri. Dan aku telah memberikan hati dan jiwaku kepadanya sehabis mungkin. Aku telah serahkan juga hidup dan maruahku kepadanya. Dan sekarang entah ke mana telah dilemparkan itu semua??

B sayang sangat2 kat ayang. Tu lah sebab bagitahu selalu sayang dan rindu B ini. Muah
-30 September


Itu sms yang dihantarnya kepadaku dulu. Tapi sekarang hilang lenyap semua itu. Tak tahu kemana hilangnya sayang sangat-sangat yang pernah dilafazkan dulu. Yang ada sekarang kebencian dan kejijikan apatah lagi semacam ada kemarahan dan dendam kesumat dalam dirinya untuk terus-terusan meninggalkan aku. Ya Allah, berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi ini semua. Dan kau hantarkanlah kepada aku semula si dia yang pernah menyayangiku dulu. Jangan ada hasutan dari orang lain. Sesungguhnya aku masih setia disini menunggu dia.

B, andai terbaca coretan ini, ayang minta B kembalilah ke dalam hati yang pernah B isi dahulu. Suburkanlah kasih sayang kita dengan cinta dan rindu. B, hati ini telah pun kau lukai. Jiwa ini sedang hancur dan berdarah. Ayang tidak tahu dan kurang arif dimana salahnya dan dimana silapnya sehingga kasih B sampai ke penghujung penamat. Ayang disini merintih dan menagih kelukaan ini. Penat lagi letih menanggungnya aduhai B. Cubalah berusaha untuk mengembalikan dan meniupkan hidup ayang yang telah terluka ini B. sampai bila harus B pendamkan? Ayang tidak sanggup terbeban dengan perasaan ini seorang diri.

B, kembalilah. Kembali ke rumah yang pernah memberikan kita kebahagiaan. Sayangmu ini tetap menanti saban hari disini. Pulanglah sayang…