Friday, September 11, 2009

Kita Pandang Bulan Yang Sama...

Assalamualaikum dan Salam Kasih Sayang

Entah sejak 2 menjak ni, hati ni tak tenteram , rasa rindu , sunyi, rimas, semua nya ada (saja je intro macam ni, padahal dah tau kenapa kan?)

Pelik,walaupun ramai kawan2 yg ada disekeliling aku, tapi entah kenapa, kekadang aku banyak mengelamun dgn dunia ku sendiri...

Aku tak rasa keseronokan mereka, cuma memandang sepi...Ya kesepian melihat telatah mereka. Tak tahu perasaan ni kenapa begini (Cewah saja jer nak sorok kan...)

Entah apa lagi yg kurang , entah apa lagi yg hilang... Entah apa lagi yg hendak aku cari dalam kekosongan hidup ni....
Letih... semua nya buntu ...

Bila tengok-tengok kat internet tiba-tiba dapat madah-madah kat bawah ni. Tak tau lah siapa yang menciptanya. Orang yang ditinggalkan atau orang yang meninggalkan. Yang penting bagi aku semua ni ada benarnya...

"SEJAUH MANA PUN JARAK KITA
SELAMA MANA PERPISAHAN ITU
KITA TETAP PANDANG
BULAN YANG SAMA"




Ya, kat mana pun kita berada kan pada waktu ni, bulan, bintang dan langit yang kat atas sana tetap sama. Tak kisah lah sama ada rasa rindu tu ada lagi atau cuba kita sorok-sorokkan buat menghiburkan hati... Bulan, bintang dan juga langait tak pernah cuba meninggalkan kita.

Apa-apa pun yang paling best sekali adalah madah yang ini. Tengoklah sendiri erk sayang. Kalau kena kat batang hidung sendiri tu jangan marah ya. Terlalu banyak benarnya dari madah-madah ini. Dah banyak yang terlihat. Banyak gak yang dah berlaku depan mata. Tapi tetap memujuk diri dan memendam rasa. Takper lah, belajar lah pujuk diri tu ya sayang... Walaupun kini hijab tu dah terbuka di depan mata. Sayang tengok-tengokkanlah ya madah-madah gurindam luka.

JANGAN TINGGALKAN ORANG YANG KITA SAYANG KERANA ORANG YANG KITA SUKA
KERANA ORANG YANG KITA SUKA AKAN TINGGALKAN KITA
UNTUK ORANG YANG MEREKA SAYANG

JANGAN CUBA DAPATKAN APA YANG KITA SUKA
TAPI SAYANGILAH APA YANG KITA ADA


Buat sayangku, bacalah dan cuba fahami. Banyak maksud tersirat. Bila dah terjaga dari lena dibuai mimpi yang panjang, cepat-cepatlah basuh kaki dan melangkah pulang.

Ayang sayang B... Muahhh...